Gewoon Lekker Fit

Van bankhanger naar fitte versie van jezelf

Kleine Aanpassingen – Zorgen voor radicale blijvende verandering

Lukt het je niet om je goede voornemens vol te houden? Om vaker te gaan bewegen? Gezonder te gaan eten? Je zou meer willen bewegen, maar na een lange dag ben je moe en Netflix en de bank roepen je? Gaat je spijkerbroek niet meer lekker dicht?

En dat terwijl je alles al geprobeerd hebt, van een koolhydraat arm dieet tot intermittend fasting en van een ijsbad tot elke dag een groene smoothie.

Maar het helpt niet. Niet genoeg. Het levert je niet op waar je van droomt. Goed nieuws, dat ligt niet aan jou. Veranderen en daarna volhouden gaan over een heel samenspel van factoren.

Bij Gewoon Lekker Fit pakken we echt alles aan. Gezond leven lukt niet als je alleen op sport of voeding focust.

Groei als een klein plantje, langzaam

Bij Gewoon Lekker Fit gaan we aan de slag met

Wat zou jij graag willen?

  • Wil je meer bewegen, maar is de sportschool niks voor jou?
  • Wil je duurzaam afvallen?
  • Wil je geen hip dieet, maar gewoon normaal eten zonder dingen uit te sluiten
  • Zou je willen dat je conditie beter was en je meer energie hebt?
  • Wil je leren omgaan met verleidingen en daar zorgeloos van kunnen genieten?
  • Zou je willen dat snoepen of snacken niet het antwoord is op stress?

Heb je één of meer van deze vragen met ‘ja’ beantwoord, dan is het Gewoon Lekker Fit traject voor jou. Boek een gratis vrijblijvende call van 30 minuten om het er over te hebben.

Via de knop boek je makkelijk een gesprek op een tijd die jouw uitkomt. Gelijk even doen?

(Op basis van beschikbaarheid, beperkt aantal plaatsen)

De Fitmaker en Sanne

De Fitmaker

  • Uit Schoorl
  • Runfit, Boksfit, Bootcamp en Personal Training. Altijd buiten.
  • Leefstijltrajecten voor mensen die blijvend willen veranderen. Shortcuts en quick fixes bestaan niet.
  • Persoonlijk, kleinschalig en vooral betrokken
  • Geen hippe diëten of sporten die niet vol te houden zijn

Sanne Lassche

  • Begeleidt de leefstijltrajecten bij De Fitmaker
  • Health Coach en Vitaliteitstherapeut i.o.
  • Voorheen Communicatiewetenschap, Kwaliteitsmanager, Marketing, eigenaar webshop en lang geleden een burnout en 30 kilo te zwaar
  • Gezin met 2 kinderen, 2 honden, een kat en een moestuin
  • Dol op heel lekker eten, vegetarisch.

Coaching volgens Sanne

“Ik geloof in coaching vanuit het idee dat er twee experts aan tafel zitten. Ik als Health Coach, met kennis over wat een gezond leven is, maar ook kennis over veranderen en volhouden. Jij zit aan tafel als expert van jouw leven. Alleen jij weet wat je in het verleden al gedaan hebt, hoe je leven eruit ziet, hoeveel tijd je hebt en wat je motiveert. Als wij samen gaan werken komen we tot een plan en oplossingen die bij jouw leven en jouw wensen en dromen passen.”

Gewoon Fit – wat gaan we doen?

8 sessies via Zoom in de eerste 8 weken van het traject. De sessies duren ongeveer een uur. Doel van de sessies is om je informatie te geven over voeding, beweging, slaap etc. Zodat we in de coachingssessies gelijk aan de slag kunnen.

12 coachingssessies van een uur via Zoom, hier werken we samen aan jouw persoonlijke doelen. We hebben veel tijd om alles uitgebreid te bespreken. We gaan aan de slag met onderwerpen als gedragsverandering, jouw voeding, omgaan met stress etc.

Na elke sessie krijg je opdrachten voor thuis mee om zelf aan de slag te gaan. Veranderen lukt niet in alleen die uurtjes dat je met ons contact hebt. Het komt aan op oefenen, het aanpassen van je omgeving indien noodzakelijk en uitzoeken wat voor jou werkt.

We hebben een online community voor de deelnemers die tegelijk gestart zijn. Hier kun je ervaringen delen, maar ook vragen stellen en elkaar ondersteunen. Wij zullen ook meelezen en vragen beantwoorden.

Als dit je wat lijkt, boek dan een gratis vrijblijvende call van 30 minuten zodat we jouw wensen en doelen kunnen bespreken.

Via de knop boek je makkelijk een gesprek op een tijd die jouw uitkomt.

We houden de groep klein, maximaal 10 deelnemers dus wees op tijd. Laten we het er over hebben wat we voor jou kunnen betekenen.

5 redenen om het juist nu te doen

Laat dat je niet tegen houden. Wilskracht is namelijk gewoon iets dat je kunt trainen. Je kunt je hersenen dat leren. En dat is precies wat we gaan doen. We pakken de dingen aan waardoor je voorheen niet vol kon houden. Dat gaat over motivatie, wilskrachttrainen en voldoende kennis hebben om de juiste keuzes te maken.

Elke week die je eerder begint biedt voordelen op de langere termijn.

Ongezond eten, te weinig slaap of beweging en stress zijn allemaal factoren die ook lichamelijke effecten hebben. Ze vertellen je lichaam bijvoorbeeld dat er gevaar is (te weinig slaap), je lichaam krijgt te weinig goede voedingsstoffen binnen etc. Dit leidt tot laaggradige inflammatie wat allerlei gezondheidsproblemen met zich mee kan brengen.

Als je ook maar een beetje gaat bewegen en wat gezonder gaat eten, daar zie je bij mensen na 10 weken al een verschil in bijvoorbeeld hun weerstand. Dus met kleine stapjes en weinig tijd kunnen we al een groot effect bereiken.

Hoe lang zeg je al tegen jezelf dat je het zelf gaat doen? Wees eerlijk naar jezelf.

En heb je het al eerder geprobeerd? Is dat gelukt?

Soms kan het handig zijn om dingen aan te pakken met hulp. Bijvoorbeeld omdat je zelf niet kan overzien welke dingen je allemaal moet aanpakken om je doelen te laten slagen. Alleen focussen op gezonde voeding lukt bijna niemand omdat dat vol te houden als er niet in bredere zin stappen worden gezet.

87% van de (leefstijl) verandertrajecten stagneert uiteindelijk door een crisis. En dan bedoelen we crisis in de breedste zin van het woord, druk op je werk, ziekte, relatieproblemen, stress etc.

In de laatste fase van dit traject zetten we in op autoregulatie. Ofwel we leren je keuzes te maken die passen bij je belastbaarheid. Ben je een tijdje minder belastbaar, dan pas je je aan. Je ruilt sporten dan bijvoorbeeld voor een paar keer een half uurtje wandelen. Of uitgebreid koken voor een gezonde kant-enk-klaar-maaltijd. Door de beter iets dan niets strategie blijf je gewoontes voortzetten op een ander niveau. Na de ‘crisis’ breng je het dan vanzelf weer terug naar je oude niveau zonder te zijn terug gevallen in oude gewoonten.

Ook als je niet zoveel tijd hebt dan kan deze cursus prima z’n weg vinden in jouw leven. Eerlijk is eerlijk, de eerste weken zijn er twee contacturen per week, maar dat is net zoveel als één film kijken en dit levert je zeker meer op. Dingen veranderen doen we met kleine stapjes tegelijk, je hele leven hoeft niet in één keer op z’n kop. Dus ook als je druk bent dan is deze cursus goed te doen.

Stel je eens voor dat….

Stel je eens voor dat je zou besluiten om mee te doen…. Wat zie je dan voor je? Wat is er dan na het traject veranderd in je leven? En waarom is dit belangrijk voor je?

Nog niet verder lezen, echt even bedenken waarom dit belangrijk is. Wat maakt het voor jou belangrijk om Gewoon Fit te zijn?

En weet je het al?

We horen graag wat jou motiveert. En als je dat niet weet willen we daar graag eens met je over praten. Ook als je het niet één twee kan benoemen, je hebt niet voor niks deze pagina doorgelezen. Ergens suddert er een verlangen.

Dus wil je een met ons praten over wat Gewoon Lekker Fit voor jou zou betekenen? Boek dan nu een gratis vrijblijvende call van 30 minuten.

Stuur bericht via WhatsApp